შაქრიანი დიაბეტი

שתיית מים ומשקל


האם שתיית מים מסייעת לירידה במשקל?

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה- American Chemical Society (ACS) בחודש אוגוסט 2010, עולה כי שתיית מים לפני כל ארוחה עשויה לסייע לירידה במשקל.

 

לדברי החוקרים, בעבודות קודמות נמצא קשר בין שתיית מים לפני הארוחות ובין אכילת כמות קלוריות נמוכה יותר. הם מוסיפים כי בעשורים האחרונים עלתה הצריכה של משקאות ממותקים בצורה משמעותית, על חשבון שתיית המים.

 

המחקר הנוכחי הינו מחקר אקראי מבוקר שכלל 48 משתתפים בגיל 55-75 שנים. החוקרים חילקו את

המשתתפים באקראי ל-2 קבוצות: בקבוצה הראשונה שתו המשתתפים 2 כוסות מים (בנפח 240 מ"ל כל אחת) לפני כל ארוחה ובקבוצה השנייה לא שתו המשתתפים מים לפני הארוחה.

 

החוקרים מדווחים כי לאחר 12 שבועות ירדו המשתתפים בקבוצת המים כ-7 ק"ג, לעומת ירידה של כ-5 ק"ג במשתתפים שלא שתו מים לפני הארוחות. כמו כן, משתתפים ששתו מים לפני הארוחות שמרו על משקל גופם למשך שנה, ואף השיגו ירידה קלה נוספת במשקלם.

 

לאור התוצאות מסבירים החוקרים כי המים אינם מכילים קלוריות, בניגוד למשקאות ממותקים, ובשל הנפח שהם תופסים בקיבה הם מאיצים את תחושת השובע.

 

הם ממליצים על שתיית 9 כוסות נוזלים ביום (כולל מים ומשקאות אחרים) לנשים, ועל שתיית 13 כוסות נוזלים ביום לגברים. החוקרים מזהירים מפני שתיית מים מוגזמת, שעלולה להוביל להרעלת מים.

 

 

מתוך הכנס 2010 National Meeting of the American Chemical Society.

 

ბლოგი
Спроси врача
ახალი ამბები

Page 1 of 2  > >>

ევროპელი მეცნიერების მტკიცებით, ტაბლეტები, რომლით მკურნალობაც დღეში ორ დოლარზე ცოტათი მეტი ჯდება, გულის უკმარისობის მქონე ადამიანთა სიცოცხლეს გადაარჩენს.